2008-11-12

Som att riva av ett plåster

Kollar på det utomordentliga programet REA. I detta program kollar de varför plåster har endast hudfärgen beige(och kallar det hudfärgade plåster) när fler än mig (över 1,5 miljoner)är betydligt mörkare än beiga i huden. Det är helt pinsamt hur Cederroths förklarar för den mörkhyade reportern om hudfärgade plåster och varför de inte har för mörkare hy än för alla bleknosar... Inslaget börjar runt 14 minuter in i programet. Brrrr... Så pinsamt att jag rodnar.

Cederroth :Om du vill ha ett plåster som är diskret och passar dig (och sätter på killen ett kolsvart plåster med stjärnor på.)
Reporten:Men det är ju svart, jag är ju brun!
Cederroths snubben: Men det här plåstret är inte framtaget för svarta personer.
Reportern: Men varför satte du på det på mig då?
Cederroth: Jag trodde detta kunna vara ett plåster som är lite roligt som du kunde tycka om.
REA är SÅ bra!

1 kommentar:

En helt vanlig man sa...

Real men don't wear plåster!