2008-11-20

Outhärdligt

Det går ta mej fan inte att läsa. Lilla Baby P. Blev bara 17 månader och under stora delar av sitt korta liv så misshandlades han som om han vore en trasdocka. Döden måste varit en befrielse för denna stackars lille pojke. Vad är det för människa som kan göra detta mot ett barn? Ett oskyldigt litet barn?? Och mamma som bara lät det ske och hjälpte till att dölja det??? Varför finns dessa människor? Hur kan de drivas till det? Och dessa stackars stackars barn. Och socialen och polisen som inte ingrep. SÅ mycket som gick fel. Över 60 besök från socialen och ett antal av polisen. Och de låter barnet vara kvar? FÖR BARNETS BÄSTA????! Jag har en 18 månaders bebis där hemma. Tanken på att han skulle behöva utstå det Baby P fick gör mig så jävla illamående att jag inte kan tänka. Hur kan ngn göra ngt sånt??? I Sverige har vi ju stackars Bobby. Statistiken säger att misshandeln i Sverige mot små barn upp till 6 år har ökat med 26% i år! Det är deprimerande siffror, men jag hoppas vi ska slippa fler fall med så hemska slut som för Baby P och Bobby. Men jag är realistisk. De kommer att upprepa sig. Det är den tragiska sanningen.

3 kommentarer:

Bina sa...

Av 917 anmälda fall av misshandel mot barn 0-6 år under första halvåret 2008 är det endast i 76 av dem som det fattats personuppklarade beslut, d.v.s. att åtal väckts, strafföreläggande utfärdats eller åtalsunderlåtelse meddelats. Oklart hur många av de som gick till åtal (59) som blev dömda.

Bina sa...

Som jag förstod det var mamma inte passiv utan misshandlade också sitt barn.

Z sa...

Mamman, styvpappan och en kompis(eller om det var bror till styvpappan). Det är för jävligt!