2008-11-30

Ljus i vårt hus


Puh... Nu är jag "bara" tvåbarnsmorsa igen. Det var lite jobbigt att ha fyra barn. Även fast de var hur gulliga som helst plus stora och snälla. Det är fler att laga mat till och fler att städa undan efter. Även fast de gör mycket själva. De är mycket välkomna tillbaka igen för det var jätteroligt att ha dem här. Se hur barn den åldern funkar.
Idag har Inti och jag fixat till adventsljusstaken. Vi har varit i skogen och plockat mossa och kottar. Sedan fixade Init till det hela. Förra året fick inte en enda liten konstgjord flugsvamp plats till i ljusstaken. I år är det skrämmande raka radet av kottar, flugsvampar och lingon. Raka led med samma antal i raka rader.... Skulle man ta fram vattenpasset skulle det bli exakt utslag.( Okej överdriver lite..) Precis som jag skulle göra själv. Ungen är 4,5 år och jag ser att han får saker av mig som kanske inte är helt... Ja... Bra. För jag vet ju hur jobbigt det är när man MÅSTE göra saker perfekt... Oavsett om det gäller kott-rader eller andra saker i livet...

1 kommentar:

Bina sa...

Vad söt han är mitt lilla skelande troll! Och att han dessutom har en känsla för räta rader försämrar ju INTE hans läge!