2008-11-03

Hur man gör prinskorvar

Mina fina pojkar är hemma nu igen efter en minst sagt behövlig bortlämning hos mormor och morfar.
Nu får man lära sig livets nödvändiga igen. Såsom hur man gör prinskorv. Jag är inte en sådan som inte delar med mig bra recpet så här kommer det:

Inti: Mamma vet du hur man gör prinskorv?
Jag: Nej.
Inti: Jag ska berätta. Först tar man och gör en deg med kryddor, mjöl, salt och sånt. Sedan degar man ihop det så här(knådar framför sig).När man har gjort det så har man i kanel och socker. Sedan låter man det stå i 20 minuter. Och så är det klart att stekas! Men först måste du ju göra små korvar av degen!
Jag: Mmmm... Det låter som ett jättenbra recept det där du!

Så alla ni som inte hunnit komma på vad ni ska äta ikväll. Varsegod jag bjuder på lösningen.

1 kommentar:

Nina sa...

Ha ha. Vad gulligt! Han blir en bra kock!