2008-11-19

Det där med att ha dagis på jobbet

Läste i SVD om en tanke att ens företag även ska tillhandahålla dagis för anställdas barn. Det vore ju superbra! Tänkte jag först. Närheten, kunna vara med varandra längre på mornarna, äta lunch tillsammans.... Men så roligt är det ju inte att äta lunch tillsammans. Jag njuter av att slippa höra "mamma mamma mamma" när jag äter min lunch på jobbet. Det är en av fördelarna med att jobba överhuvudtaget faktiskt. Och sedan hur ojämt fördelat blir inte hämtningar och lämningar....? Det naturliga blir ju att den vars jobb barnen går på dagis på får både hämta och lämna. Och det är ju inte för roligt. Man kan naturligtvis turas om att hämta och lämna även då, men det blir mycket mer logistiskt krångligt. Iallafall för oss... Så nja, kanske inte... Möjligtvis om båda jobbade på samma jobb.... Men nej, jag tycker det är en dålig idé.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker också det, av de anledningarna du räknade upp. Vill man har det jämnställt, ja då får man arbeta fram en bättre stragegi.