2008-10-08

Surtant

Tycker det är förfärligt med den ekonomiska kris som sker världen över just nu, men jag är så trött på att höra om det!!!!! Jag tycker verkligen medierna hittills har blåst på krisen riktigt bra. Speciellt Aftonbladet och Expressen.
Något annat jag har problem med idag är att fler och fler bilister bara skiter i att blinka när de ska svänga. Det är hur irriterande som helst att stå i en korsning och se runt tio bilar komma mot en, ingen blinkar men ALLA svänger. Inte f-n vågar man åka ut bara för man TROR NOG att alla ska svänga.... Så skärpning alla bilister där ut. Börjar blinka om ni ska svänga för helskotta!!!!!!

7 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Om man ligger i en så kallad svängfil, den med en pil i, så behöver man inte blinka.

Man kan faktiskt bli trött av att blinka också!

Så det så!

Z sa...

Det finns ta mig f-n ingen svängfil vid vägarbetet i backen vid jobbet. Så det så. Kom undan med den du.... Och orkar man inte ens blinka är man en latkorv!

En helt vanlig man sa...

Nej, men där gäller ju högerregeln, så där lär du få köra först ändå...

Anonym sa...

Jag håller med Anna!

Ida sa...

märker att vi har haft samma problem med bilister idag.

Z sa...

Tack för suporten Ida och Åsa! Och jag kan väl för sjutton inte bara köra ut hur som helst!!!! Även fast jag har rätt till det.... Inte där i den korsningen.... Det vore ju ett rent vansinne för mig själv. Nej, folk får faktiskt lära sig blinka istället.

Anonym sa...

den däringa blinkersen sitter den på höger eller vänster sida av bilen ?