2008-10-29

Nya traditioner

Igår när jag kom hem fick jag veta att dagis ska ha Halloweenfest imorgon. Inti började direkt tjata om vad han ska ha på sig och att han inte har ngn dräkt att ha på sig.... Jag är mot Halloween. Tycker det bara är ett kommersiellt skittillfälle att dra in stålar till affärerna. Jag gillar Alla Helgona där man verkligen tänker på alla bortgångna nära och kära. Därför blir jag irriterad att dagis främjar till köpandelust genom att införa en tradition som jag inte vill införa i vårat liv. Samtidigt så förstår jag att de vill göra lite roligt för barnen. Men ändå... Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Martina sa...

Alla tillfällen till fest och roligare vardag är värda att tas på allvar tycker jag! Men sen är det ju störigt att man måste gå och lägga hundralappar på en häxkostym. Men ni kan ju alltid göra som min mamma och göra typ en trollmössa av garn och en gammal toppluva eller häfta ihop en drake av grönt papp. Det gick också bra! :-)

Z sa...

För mig funkar det alldeles utmärkt, men jag är tveksam om det godkänns av Inti....

Anonym sa...

Vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg. Halloween är ett otyg som liksom alla hjärtans dag är ett jippo som frammanats av åttiotalets amerikanska collegefilmer, inte sällan sällsynt usla syner. Lägg ner skiten och låt ungarna gå i lugn och ro på olika kyrkogårdar och begrunda döden. Det låter illa - men nog fan är det bättre än all denna plast och allt tiggande i husen.

Z sa...

Anonym!
Håller med!