2008-10-26

Ett viskande skrik

Överengagerande föräldrar som skriker på sina barn vid sidan om planen har jag ju hört talas om. Idag stötte jag på ett nytt fenomen. Var på en basketmatch för pojkar 15 år. I slutet av den 2:a kvarten kom det en pappa fram till mig och frågade vilken tidning jag kom från. När det sedan hettade till stod han brevid migg och skrekviskade! Det hela var mycket bissart, men väldigt lustigt.
Pappan: Spriing Allan, spriing!!!! Spriiiiiing!!!
Pappan: Allan, Allan, Allan är fri. Passa Allan!!!!!
Pappan(hoppandes. Eller studsande): Ja ja ja!!!! JAAAA!!!!
Allt detta skrek han med en sådan viskande röst att jag knappast hörde, men han skrek det. Det var som sagt var mycket konstigt. Han skrek verkligen allt det där men ur munnen kom samtidigt nästan inga ljud...
Bissart var ordet sa Bull.

Inga kommentarer: