2008-09-12

Jag bor inte där jag bor tydligen

Var och plåtade två gubbar som var glada att en ny väg skulle byggas. Vägen ifråga går nästan precis nedanför våran kulle. Den nya leden är välkommen, MEN(som Tony Irving säger)den nya vägen kommer bli fyrfilig och precis nedanför våran kulle där vi bor. Jag har lovat mig själ att ALDRIG, ALDRIG, bli en "bygg-gärna-men-inte-här-människa". Men lite orolig blir jag när jag inser hur nära den kommer gå oss.

Jag(pekandes mot vårat område): Vad kommer hända med husen som kommer närmast då? Blir det inte hemskt mycket buller för dem?
Gubbe1: Var? Där uppe finns det ingen bebyggelse! Det är bara något hus.
Gubbe2: Jo, men där ligger XXXX.
Jag: Ja jag bor där i allafall så jag hoppas det fortfarande finns någon bebyggelse där.
Gubbe1: Jahaja, nä vägen kommer ligga precis nedanför kullen så det kommer nog inte bli något buller att tala om överhuvudtaget. Det blir nog tillochmed lugnare än nu.

Vad bra då. Då kommer det alltså bli ännu lugnare i vår obebyggelse med den fyrafiliga vägen runt hörnet! Då vet jag det.

Inga kommentarer: