2008-09-24

En helg i skogen

Så är jag hemkommen efter en helg i de östgötska skogarna. Vi hann med mycket; bli sjuka, vara på bio, plocka svamp och åka fyrhjuling. Allt på endast några dagar. Jag älskar att plocka svamp, och barnen gillar det också. Men det var så otroligt mycket mygg där ute så vi fick verkligen springande plocka svamparna. Vilket inte var ngt problem för hela skogen översvämmade av trattkantareller. Men liten hann att få tre myggbett i ansiktet, ett mitt mellan ögonen ett i pannan och ett precis vid hårfästet.... Dessutom blev han sjuk på eftermiddagen stackaren. Ett ämligare barn har jag aldrig skådat. Och jag vakade över honom på natten för han hade hög feber och var helt slö. Jag sov på ett hårt golv hela natten för att kunna kolla honom med jämna mellanrum. Inte till ngn fördel för min hälsa direkt men det kändes nödvändigt. Så det blev till att vaba igår. Men idag är jag tillbaka på jobbet så jag kan vila upp mig...

Inga kommentarer: