2008-08-26

Kantarellnivå


Igår gjorde jag ngt jätteroligt! Jag åkte till Södertälje och var med på en svamputflykt! Något jag varmt rekommenderar alla som gillar att vara ute i skogen och plocka svamp. Jag fick lära mig att känna igen ngr nya svampar men också träffade jag ju nya människor och det är ju alltid roligt.
En del var precis sådana som jag (min fördomsfulla människa) trodde och en del var helt annorlunda. Men lite Svampkungens son var det dock.... Men jag kände mig helt rudis där jag stod på parkeringsplatsen och presenterade mig för de andra för jag insåg ju snabbt att de flesta var ganska duktiga.
Ledaren: Jaha, då ska vi se, vilken nivå är du på då? Kantarellnivå eller? Bara så jag vet var det ligger...
Jag, lite obekväm: Japp kantarellnivå är det!
Men det gick bra ändå. Hade bara plastpåse med mig (vågade aldrig ta fram den officiellt)och inte ens en kniv. Fick låna en korg med kniv av en annan deltagare så jag slapp bli offentligt utskrattad. Men när det var dags att lämna tillbaka korgen och tömma över all svamp jag ahde hittat så sa hon:
"Gör det så att inte XXXX ser dig då får han slag!"
Så jag fick gå till bagaget och smyga över svampen i min plastpåse...
Och ALLA svamparna var ätliga, det fick jag kontrollerat av en expert! Ska nog hänga med snart igen på en sådan utflykt! Kul och lärorikt och samtidigt roligt att ställa sig själv i en helt ny miljö med nya okända människor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det roligt att plocka svamp! :-)

Visst är kissen söt! Hon är en riktig lite ullboll...

Vi ska flytta till större lägenhet, tre kvarter bort. Villa är drömmen men nu är det huvudstaden som gäller.

Tack för titten!