2008-08-06

Gift- i onödan

Jag tar undan mina grejer och barnens grejer efter maten och sätter in dem i diskmaskinen, sedan tycker jag att jag inte orkar mer.
Mannen: Va??!! Har du lämnat min tallrik? Ska jag behöva ta bort min egen tallrik? Då har jag gift mig utan anledning!
Jag: Åh! Var är datorn, detta kommer att hamna på bloggen SÅ mycket!

Efter en stund inser jag att mannen har ställt in sin tallrik och bestick, men lämnat sitt glas kvar på bordet av ngn outgrundlig anledning. Jag blir lite lätt irriterad och tar glaset bestäm, lite för bestämt då jag tappar det och glaset landar på en tallrik går i tusen bitar och dessutom klyver tallriken i två delar. Och jag skär mig på tummen. Så publicering på bloggen kan skada om ödet får bestämma.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så lättad jag blir!!! Det finns alltså fler än jag som vägrar plocka undan efter en vuxen karl, gift eller ogift. Även glaskrosset känns igen...
Om du vill så kan vi träffas så ska jag blåsa på din tumme, stackare!

:-)

Anonym sa...

En man har alltid viktiga saker att tänka på och därför kan mer vardagliga bestyr lätt bli lidande, jag sympatiserar starkt med mannen i inlägget
/anonym stefan

:-)

Z sa...

Ha ha ha ha ha!
:-D
1-1 alltså....

Anonym sa...

Mein gott... klart karln får ta bort sin egen karl... heja dej