2008-07-30

Hurra för kast med liten boll

När jag var liten var jag jättebra på kast med liten boll. Just det kast med liten boll. När vi mötte de andra hålornas skolor så vann jag kast med liten boll flera gånger. Dessutom gjorde jag killkast och inga tjejkast, det var därför jag vann. En tjej gjorde tjejkast(de flesta kastade tjejkast)men hon lyckades med den stora bedriften att kasta iväg bollen över sitt eget huvud och kastade den bakåt. Jag var också duktig på pilkastning. Varje midsommarafton var det pilkastningstävling på Rejavallen, jag vann den(för barn) också flera år i rad. Iallafall.
Idag har jag nämligen fått användning för mina fina talanger. Inti har fått ett fint radistyrt flygplan av mormor. Nu hade han det ute med sin polare Trädet. De körde det långt och länge men tillslut hände det. Det fastnade HÖGT HÖGT uppe i ett träd. Inte en chans att nå det med stege eller så. Så det var bara att ta fram en påse och gå och plocka upp fallfrukt från trädgården, ställa sig på ballkongen och försöka träffa planet så det ramlade ner. Efter 2 påasar fallfrukt(typ 16 äpplen)så fick jag ner det! Så nu har friden lagt sig över huset igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt suveränt, själv minns jag inte att jag var bra på något men jag var inte så kass att jag kastade bakåt iaf!!! Heder åt modern som fick ner planet!

Z sa...

Japp visst är jag duktig! ;-)

Z sa...

Japp visst är jag duktig! ;-)

Anonym sa...

Well done....!