2008-06-03

Skolfundering

Har besökt ett antal skolor på sista tiden. Det verkar mycket roligare att gå i skolan nuförtiden. Allt var inte bättre förr. Roligare ämnen, bättre läromedel och mer frihet. Jag önskar jag kunde fått gå i skolan nu, det hade passat mig mycket bättre tror jag. Eller så skulle jag varit lika skoltrött nu som då. Bara att jag blivit vuxnare och klokare(?) nu så jag fattar att skolan är viktigt. Ja ja, skolan klarar man av genom alla eldsjälar till bra lärare som gör undervisningen rolig, som visar att företags ekonomi, historia, samhällskunskap och internationell politik(finns det fortfarande kvar som ämne???)är intressant, spännande och roligt.
Men fick jag välja skulle jag hellre gå i skolan idag än när jag gick. Fast utan alla fjortistankar (eller ska jag säga icketankar).

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja, internationell politik minns man ju! ;-) Jag hade ju aldrig valt det ämnet om vi inte haft just den läraren!

Tack för berömmet om dagens skola förresten. Det är så sällan man hör något positivt om skolan så det är lätt att tappa sugen som lärare. Man sliter och vänder ut och in på sig själv för att eleverna ska må bra och få en schysst undervisning och så får man bara skit ändå... Du är välkommen till min klass vilken dag som helst! ;-)