2008-06-15

Hård förhandling

Idag beklagade jag mig inför min son att jag har tre hela låååååååååånga dagar kvar innan semestern. Jag lyckades få hans sympati.
Sonen: Men mamma, jag kan komma och hälsa på dig på jobbet.
Jag: Åh, vad snällt det får du gärna göra!
Sonen: På ett villkor mamma.
Jag: Vaddå?
Sonen: Att jag får en skorpa och att jag får spela bolibompaspelet på datorn.
Jag: Absolut! Kommer du och hälsar på så får du det.

Så redan nu börjar det med förhandlingar. Om ngr år har väl jag mer att vinna på förhandlingarna kanske, typ om jag lovar att inte dyka upp i skolan och vara pinsam får jag frukost på sängen en hel vecka och så...? Men det är ju bra att killen kan förhandla, det vinner han på senare när han ska bli diplomat eller fackpamp. ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vänta du bara ... Men en skorpa och Bolibompaspelet på datorn var riktigt gulligt ! Inga stora utsvävningar där inte.

Z sa...

Nej, det var lite sött med en skorpa. Det känns överkommligt... :-)

Anonym sa...

Snart vill han ha langad sprit och cigg... då du får du kalla in gardet...

Z sa...

Då blir det totalnekande du Schrillen. Där är det NEEEEEEEEEEEEJ. Kan erbjuda två skorpor i utbyte i så fall....