2008-05-02

Skita upp dammet

Sonen hade badat och när jag stod och torkade honom med ett badlakan så sken solen in och det syndes en massa badlakansludd som gled omkring i luften.
Sonen: Vad är det?
Jag: Det är en massa små luddgrejer från handduken som far omkring och när de kommer sådär i solljuset så syns de jättebra.
Sonen: När jag är klar ska jag gå ner och hämta dammsugaren så ska jag skita upp dem.
Jag: ????
Sonen: Ja jag ska skita upp dem med dammsugaren.
Jag: Jaha du ska alltså ta dammsugaren och suga upp dem?
Sonen(kollar på mig som jag inte fattar något, vilket jag inte gjorde): Ja just det.

Så nu går jag och filurar på om han menade att han skulle suga upp skiten eller om han menade något helt annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha jag döööööööööööööööör

Z sa...

Men eller hur, visst är ungen kul???