2008-05-20

Så var det klippt igen

Lillhårtrollet Mini har ju extremt hårsvall. I gårkväll var det klippt igen so to speak. För andra gången i Minis liv klippte jag hans hår. Klippte det för en månad sedan och tyckte jag verkligen tog mycket. När håret torkat syntes det inte ens. Så igår var jag tvungen att göra ett nytt försök. Det lyckades lite bättre, men han har fortfarande alldeles för mycket hår på sidorna så nu ser han verkligen ut som en liten hårboll... Så får väl göra ett n ytt försök igen nästa måndag när jag är ledig. Tredje gången gillt!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi var glad för att han har hår... jag var typ 1,5 år innan jag fick något över huvud taget.... sen fick jag asycket och mamma klippte mig som en kille med hjälp av farmor. jag grät.

Z sa...

Så kan det gå om man har mammor som försöker klippa ungar som bara vrider på huvudet så fort man närmar sig med kam eller sax...

Anonym sa...

Hemma på våran gatan på landet har vi något som heter frisörer, de kan vara behjälpliga med tjänster som du och framförallt din son kanske skulle uppskatta om du delegerade till dem.../Syster yster