2008-05-29

Jag, en Svenssonmorsa


Sonen hade sommaruppträde/avslutning fast inte idag. Föräldrarna hade samlats(många kom försent pga Condoleeza och co)på gården sedan kom alla små trollbollar ut och sjöng små sånger. En del hördes inte ens, men de var söta. Sedan följde fika, gråt och lite bråk. Sedan var det slut och alla gick hem. Trodde aldrig jag skulle kunna uppskatta dessa uppträdande då de varken är speciellt bra eller proffisionella. Men jag har blivit en tvättäkta morsa och fogat in mig i Svenssonlivet. Nästa sammlingsanhalt är lucia då. Då får man återigen se småttingarna sjunga sin små sånger och fika!

1 kommentar:

Johanna sa...

Ha, ha! Jag också. Står där med tårar i ögonen när barnen sjunger "Jag är en astronaut".

Töntigt, jag vet, men bor man i radhus och kör volvo så får man köpa hela paketet och gilla läget!;-)