2008-04-02

Traditionella tjuven...


Idag berättade jag för min man om det nya larmsystemet på jobbet och varför vi hade fått det. Sonen fick STORA öron och lyssnade. Sedan undrade han om de som tagit datorerna på jobbet hade haft svarta och vita kläder och en mask för ögonen. Han trodde troligtvis att de även haft en kofot samt en svart säck som de lagt alla datorerna i. Sedan undrade han om de var 2 eller 6 stycken. Han tänkte att de var 6 om det var många datorer som hade stulits eftersom de troligtvis bara kunde bära en var eftersom de var tunga. Sedan trodde han nog även att de hade tagit med musen till datorerna så de kunde använda dem hemma sen...
Jag höll bara med och sa att så var det nog... Det var för gulligt för att brutalt berätta sanningen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah du skulleha varit med på infomötet jag höll på att tuppa av av förvirring och utmattningssymptom...

Z sa...

JAg avstod det för jag förstod att det kunde leda till just detta... ;-)
På fredag tänkte jag larma in alla när jag slutar så att larmet går... Som ett litet fredagsskämt...

Anonym sa...

Hehe jag är på... missar ogärna ett practical joke... fast jag är nog hemma på fredag.... Damit

Z sa...

Tråkigt, får se om jag vågar.... :-)