2008-04-08

Mannen på vägen

Jag har fått en ny okänd kompis. Jag försöker gå tre gånger i veckan en bit av vägen till jobbet. Frekvent har jag mött en liten man med blå mössa, glasögon och en röd jacka ungefär på samma ställe. Han har en mycket speciell gångstil, han haltar lite, men bara nästan. Han kanske bara liksom vaggar sig fram. Jag är inte helt säker. Först tittade vi bara på varandra, sedan nickade vi lite åt varandra. Nu har våran vänskap utökats till att vi numera säger en mening till varandra. Det var han som tog intiativet idag. Han vinkade först glatt och sedan sa han: Den här backen är inte att leka med, eller hur?
Jag sa: Nej verkligen inte.
Fast jag gick neråt och han uppåt så han visste nog mera vad han snackade om. Men tänk att jag har fått en mötapåpromenadkompis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med nya bekantskaper...