2008-04-10

Mannen på vägen del II

Så var det dags igen, en ny promenad på vägen och visst mötte jag min nya mötapåpromenad-kompis! Idag var jag lite mer förberedd så direkt när jag såg att han svängde runt krönet nere i backen så tog jag ur lurarna ur öronen. Och idag lät vår konversation så här:
Mannen: Nu får det allt snart bli sommar!
Jag: Ja absolut!
Sedan var vårat flyktiga möte över för idag och han var redan halvvägs uppe i backen och jag nästan nere.
MEN jag har idag stiftat ytterliggare en bekantskap, en kvinnlig cyklist med lila basker som jag också alltid möter hälsade lite trevande men glatt. Så snart kommer jag inte ens kunna gå den där svängen utan att få ta ur hörlurarna hela tiden!

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Hej kompis! Verkar som en kul blogg, jag har redan tipsat en kompis om den hemska Bert-quizen...

Ha det toppen och titta gärna in på min blogg!

Kram!

/Ingela

Z sa...

Roligt roligt! Ska genast kika in!