2008-04-28

Kriget mot mossan

Så har den då börjat! Min årliga kamp mot mossan i gräsmattan! Tidigare år har det blivit oavgjort med lite fördel till mossan. Igår var jag ute och sprutade(säkert inte ngt speciellt bra för jorden i det långa loppet)mossdödningmedel på gräsmattan. jag hoppas nu att all mossa DÖR och fram kommer fint grönt gräs! Jag hatar mossa och har försökt kratta bort skiten, men i år tog jag till lite starkare saker! Så nu hoppas jag på en grön frodig gräsmatta utan mossa. Men först ska jag ut och göda gräsmattan med min nyinköpta stroller! Mohahahahaha mossan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste i en trädgårdstidning för ett tag sedan att mossan sprids genom att den krattas upp, till min sambos stora förtret eftersom han dagen innan tillbringat åtskilliga timmar till att kratta bort mossan i vår trädgård! Hi, hi!/Sabina

Z sa...

Häll på lite sånt där mossdödarmedel vettja. Då kan ni ju låtsas att det var krattningen som gjorde det... Efter mossdödarmedlet så häll på lite gödningså blir gräset extra frodigt och fint! Så kan sambon känna sig nöjd!