2008-04-25

I en tonårings huvud

Igår när vi gick till jobbet gick vi på en grusväg full med stenar(som grusvägar så ofta är) sade min promenadkompis helt plötsligt:
Var kom den stenen ifrån?
Jag: ????????????
Han: Ja, den där stora.
Jag: ????????????
Han: Såg du den inte?
Jag: Vi går på en väg där det finns över 1000 stenar. Jag har lite svårt att förstå vilken av stenarna du villa ha bakgrundsfakta om.
Han: (generad tystnad)Mmmm...

Idag när vi åkte till jobbet kommer det en man som haltar lite lätt med en rollator.
Han: Har han träben eller?
Jag: ?????
Han: Han går ju så konstigt.
Jag: Tror bara han har lite ont i ett ben faktiskt.
Han: Jaha...

Ja sådana tankar rör det sig uppenbarligen i en tonårings huvud. Kan vara bra att ha i beaktande när/om man ska göra en utvärdering av hela tonåringen....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haahahahaha jag dööööör av skratt...

Z sa...

Schrillen, var du likadan när du var tonåring??? Jag kan fortfarande inte minnas att jag var lika fast jag tänker efter så det knakar...