2008-04-21

Grillat, föräldrar och farbröder

Ja så har en helg full av människor och aktiviteter gått... Min mamma och pappa har varit här och nu är barnens farmor och farbror här. Igår tog vi fram utemöblerna och grillade. Min pappa tyckte mannen varit så duktig och grillat så gott och så snabbt fast det var jag som grillat och det tog över en timme att fixa ihop maten. Han upprepade det typ 3 gånger innan jag småskrek att det var jag som lagat maten och grillat den och att mannen faktiskt bara lyft köttet från grillen till bordet.... Jaha ja, men snabbt gick det iallafall sa han då. Orkade inte berätta att vissa tycker kanske att 1 timme är snabbt.... Imorgon börjar en ny jobbvecka i allafall. Utan mammor och pappor. Och barn. Bara en farbror som ska praktiser hos mig hela veckan.
Och jag ska sträva mot att inte bli som min mamma(de dåliga grejerna hon gör). Jag vet att jag ger mig på tunga saker i min utmaning, men ska i allafall försöka. Att utamana sitt eget öde känns lite som att förlora innan jag ens börjat.

Inga kommentarer: