2008-03-17

Mitt barnbarn ska heta Rick

Sonen(4år): Mamma, när jag blir stor ska jag och min fru och mitt barn åka och hälsa på farmor och farfar.
Jag: Ja det tycker jag ni ska göra.
Sonen: Men alla får inte plats i bilen. Du och pappa får stanna hemma.
Jag: Jaha, ni tänkte låna våran bil eller?
Sonen: Ja. Keiru kan inte använda sin stol så för den ska våran bebis ha.
Jag: Men du vet Keiru är stor då. Han kanske har egna barn så stolen är ledig till erat barn.
Vad ska barnet heta föresten?
Sonen: Hmmm... Han ska heta Rick.
Jag(håller på att fnissa ihjäl mig men biter ihop): Aha, om det blir en tjej då?
Sonen: ..... Rickchamp.
Jag: Ja det var ju ett bra namn.(nu kommer ett fnissläte ur min mun men jag försöker bita ihop)
Sonen: Vi ska bo med er.
Jag: Jaha, blir inte det lite trångt då?
Sonen: Nej, min fru får sova där under(Inti sover i en våningssäng)och jag sover där uppe. Rick får sova i Keirus spjälsäng och Keiru får sova i gästsängen.

Jamen då var det ju klart! Vilken liten framförhållande kille jag har uppfostrat! Då vet jag vad vi har att vänta när vi blir pensionärer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han har ju järnkoll den där lilla killen... och Rickchamp är på gång som ett riktigt trendnamn hahaha

Z sa...

Eller hur!
Ett scoop för NATI nästa vecka:
Det mest populära namnet i NATI är Rickchamp!
Mohahahahah

Anonym sa...

Can't wait to tomorrow... AC och jag ska nog scoopa loss om det där ...