2008-03-03

Dammsugartumme

(Sitter på biblioteket i förorten. Vad gör man inte av ren desperation...?)
Vi har en sådan där liten dammsugare som man enkelt ska kunna ta bort smulor som barnen smular ner med. Det är bara det att våra barn verkar ha hål i munnen för det ser ut som ett grustag efter varje måltid under deras stolar.
Detta medför problem. Problem som jag aldrig kunnat ana. Jag har nämligen fått dammsugartumme. Jag kan inte längre trycka in knappen för att få igång den lilla dammsugaren. Tummen orkar(!!??) bara trycka in knappen en kort tag, sedan liksom slutar den fungera. Så jag får ta ett nytt tag med dammsugaren och trycka in tummen igen. Denna procedur får upprepas ett otaligt antal gånger för att få upp dessa drivor av smulor under barnens stolar.
Det är tur att jag ska börja jobba med pekfingret imorgon så tummen får vila. Nu är det mannens tumme som ska få sig en pärs av den lilla dammsugaren!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!

Anonym sa...

Det var jag igen... som var anonym alltså...