2008-02-26

Min son ett galet geni! ;-)

Sonen är en litet snille ibland. De gånger han inte bara är busig och springer omkring och skriker.
Igår satt han och käkade mellis ute på verandan. Plötsligt sa han: "Mamma jag är inte rädd för spindlar längre. Det finns inga giftspindlar i Sverige. Mamma varför finns det inga giftiga spindlar i Sverige?"
"Jag vet inte". sa jag.
Han var tyst ett tag, sedan sa han: "Nu vet jag. I Sverige finns det inga farliga djur som tigrar, därför behöver inte spindlarna vara giftiga och kunna försvara sig."
Men det är ju briljant och kanske stämmer det tillochmed!!!!!!!!!
Han kan vara genialisk våran lilla stora kille.
Å andra sidan kan han sitta i en kundvagn och skrika "JAG VILL INTE TITTA!" och " JAG VILL INTE SE FLER BÄBISAR!!!!!!" så hela affären hör bara för han inte kan hanter sin glädje över att se sin föredetta föräldralediga favoritdagisfröken....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha det är ju bra att han kan göra sig hörd i alla fall...

Z sa...

Det kan han verkligen och lillebror kan har även han röstresurser. Ibland funderar vi på att ta honom till Max von Sydow...

Anonym sa...

Det ska inte stå anonym där, det var jag som skrev... Max von Sydow hahaha

Z sa...

Eftersom det bara verkar vara du som läser allt skit jag skriver så antog jag att det var du... ;-)