2008-02-02

Mellan barn och barn

Så sitter jag här och bara jag är vaken. Fast det inte är midnatt eller vinter eller mörkt. Alla mina grabbar sover och då passar jag på. Passar på att skapa en blogg samt photoshopa albumbilder. Jag photoshopar och photoshopar utan mus på vår laptop så jag tror jag kommer tappa pekfingret på höger hand... Att den där lilla fotografen som ligger där inne och dammar medans jag är mammaledig inte kan slappna av! Det är ju bara till albumet!!! Och det är dessvärre över 200 bilder... Har gjort 19 klart. Förnuftet säger: Klart som tusan att jag inte kan shopa alla bilderna, men sedan när jag sitter där i soffan och kollar genom dem... Då lyfter sig händerna och bara liksom klickar sig fram till photoshop och vips sitter jag där med en helt enorm och tråkig uppgift. Som tar tid, kraft och pekfingrar... Så jag tror jag ger upp och bara skickar iväg dem som de är. Jag får leva med dassiga färger, konstiga färger och "oframtagna" ansikten. Men kan jag det? Den där slummrande dammande fotografen lever trots allt... Uppstånden från de döda. Ja ja vi får väl se vem som vinner, jag eller dammhögen! :-)

Inga kommentarer: