2008-02-20

Hjälp! Se upp för värmlänningarna!!!!

Har en konspirations teori. Eller nästan en i allafall.
Det kan inte vara en slump att av 5 personer som gått vidare direkt till schlagerfinalen är 3(!)värmlänningar. (Chrille och sedan räknar jag ju Rongedahl som 2, de är ju 2.)Det är ngt skumt i görningen och jag känner en inre oro om det ska fortsätta i denna takt. Vad ska hända i övriga deltävlingar? Finns det någon känd statistik över hur många värmlänningar som egentligen deltar i tävlingen? Finns det verkligen ingen gräns för hur många värmlänningar som FÅR delta? Beror detta på att solen alltid skiner i Karlstad? Och så den sista frågan: Kommer Christer Björkman från Värmland(troligtvis är det så)???? (Jag menar det är ju han som är schlagergeneral och har det sista att säga till om vad gäller artister, låtar, hur många ballonger som ska finnas i publikhavet och så vidare...) Eller är det så att Sten och Stanley har sminkat sig görbra och nu uppträder som Björn Gustafsson och Kristian Luuk????!!!!!
Frågorna är många och jag är rädd för att jag får fog för min teori på lördag då nästa delfinal går av stapeln i Linköping!

ps om man tar ett snitt av antal mil det skiljer mellan de olika deltävlingsställena och drar en rak linje från Globen och sedan gör en cirkel hamnar man mitt på: ja just det KIL! Är inte det en slump för mycket så säg... ds

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha du är ju störd... schlagernörd...