2012-10-07

Tackar som frågar

Min helg har varit bra. Min mage har inte krånglat och jag tror det är mkt tack vare det det har varit bra. Gårdagen började tjorvigt. Med en som var sur. Och den slutade lika. Men det gick bra ändå. För vi gjorde i stort sett inget efter träningen. Inti hade med sig en kompis fr karaten som käkade lunch med oss. Sedan körde vi Twister i en timme och läste fyra fem böcker. Efter det var det lite tv-spel och sedan var det dags att skjutsa Mannen till tunnelbanan så han kunde ta sig till sin fest. Och efter det passade jag på att åka och köpa den där mattan. Sedan var det filmtajm och sedan lästajm, sedan sova! Jag hyrde The Vow, drack en virre och somnade sedan gott! Idag har vi haft en intensiv dag, men det har funkat bra det med! Yaj! Keiru och jag drog på Zumba, medans Inti och Mannen tog bussen(japp.det blev en sen festkväll för mannen...)till Heron och barnkalas. Sedan kom Keiru och jag dit för lunch. Mannen var lite lätt sliten(gammal) och sa inte ett ord under hela lunchen. Det var först efter en kopp kaffe och en glassbägare han fick lite färg i ansiktet och började prata. Sedan storhandlade jag medan Keiru och mannen gick på XXL och kollade. Efter det gick Mannen och sov i bilen på parkeringen medan jag och Keiru hämtade hem Inti. Sedan drog vi till Sjöstan och köpte en begagnad superfin TV-bänk som jag hittade på Blocket igår. Som vi ju placerade snyggt när vi kom hem! Efter det sov Mannen lite till medans jag och killarna sorterade grejer och beundrade den nya softplatsen... Kvällen har bestått av läxläsning, filmjölksmiddag(!) och lite mer läxor. Men allt har flutit på. Så den här helgen har det varit som om jag var som förr. Nu ska jag stänga ner datorn och lägga mig med tända ljus på soffan och läsa min bok. Och somna senast 22. För det är det bästa för mig. 8 timmars sömn. Det behöver jag och min kropp för att orka med livet! Så tack och god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en bra helg. Jag är helt supertrasig och hemma från jobbet idag. Min rygg har pajat big time:( har så ont i den att jag ser stjärnor och planeter känns det som. Har nästa behandling på måndag. Vill bli bra! Har haft då här sen Idre och så här kan man ju inte ge järnet i en karaokestudio!!! Skärpning A