2012-10-14

Jakt

Idag har jag plåtat den sista familjen till mitt släktprojekt. Min egen är kvar och en bebis. Men sedan är den klar. Idag var det alltså kusin N som skulle plåtas. Han jagar och jag fick den stora äran att hänga på ut i skogen. Först bara han och jag vid 07 imorse och sedan fr 8.30-12.30 med ett jaktlag. Fick fina bilder i den gråa höstdimman tror jag. Det var jätteroligt att hänga på trots att de inte sköt ngt. Intressant. En helt annan miljö än den vardagliga. Nu ska jag sätta mig ner och gå igenom allt material och börja fundera på hur det ska bli när det blir klart. Enkelt eller lite mer komplicerat. Jag vet inte. Men det är iaf kul att jag börjar se slutet på projektet. Ungefär 4 år efter jag planerade det... Kanske kommer det bli en släktträff i folkets hus i byn snart med alla bilderna. Och fotoboken. Jag hoppas på det.

Inga kommentarer: