2008-10-26

Våran lilla Jedi


Idag fick Inti sitt första vapen. Jag har varit mot vapen som leksak sedan det kom på tal för ngr år sedan. Benhård. Jag tycker inte man ska leka med vapen för de dödar och sårar andra. Samtidigt vet jag ju att vapen som leksak kommer ju att bli aktuellt förr eller senare. Det är ju oundvikligt. Och det blev tydligen förr...

Ring ring(min mobbe)


Jag: Ja det är Z.

Mannen: Hej. Hur är det kan du ta Keiru?

Jag: Vet inte. Vad är det som låter?

Mannen: Inti har fått ett lasersvärd. Han är jätteglad!

Jag: Ehh? Vad?! Har han fått ett svärd?

Mannen: Ja, han är jätteglad!

Jag: Men det är ett vapen ju. Han får inga vapen!

Mannen: Nehe... Var vi mot det?

Jag: Öh ja! Han får inte köpa vapen det vet du väl?

Mannen: Aha, det var därför han blev så glad när han fick det!!!!

Jag(suckande): Ja ja, vad roligt att han är glad i allafall.


Ja så gick det till när Inti fick sitt första vapen. Helt utan mitt jakande... Men glad är han ungskrutten!

3 kommentarer:

Nina sa...

Vad ska man säga. Männen är bra på att komma ihåg många saker, kanske bara inte just de som vi ber dem om. Och svärdet tröttnar han på om några dagar...

Johanna sa...

:-) Mina barn kom också hem med var sitt lasersvärd en dag när de varit med pappan i leksaksaffären...

Z sa...

Det positiva är som sagt var att han är glad. Första han gjorde imorse var att stänga in sig i tvättstugan(för att inte väcka lillebror) och lekte med sitt lasersvärd!